O hře

Fuška je lineární denní šifrovací hra, která proběhne 16. února v okolí Brna

Registrace spuštěna

 

Pravidla

Princip hry

Smyslem hry je projít předem neznámou trasu, přičemž vyluštění šifry většinou udá polohu dalšího stanoviště. Jako výsledek může vyjít také heslo, které po sdělení organizátorovi nebo po zadání do systému vede k získání polohy dalšího stanoviště (pokud má vyjít heslo, budete na to upozorněni).

Pro přesuny lze na Fušce použít pouze vlastní tělo a MHD. Povolené jsou i běžky a boby/sáně, ale je možné, že vám moc nepomohou.

Není dovoleno přeskakovat stanoviště.

 

Před hrou budou zveřejněny poslední informace, které obdrží registrované týmy.

Ve hře je možnost využití tzv. totálek. V případě, že si tým přeje znát polohu dalšího stanoviště, aniž by vyluštil odpovídající šifru, může způsobem uvedeným v informacích na začátku hry kontaktovat organizátory a tuto informaci se dozvědět.

Obecně

Hrajte fér. Děláte to kvůli sobě.

Fuška se řídí obecnými šifrovacími principy, u kterých spoléháme na váš zdravý rozum. Například není vhodné luštit přímo u šifry, není vhodné radit ostatním týmům s luštěním a podobně.

Komunikujte. Pokud něco potřebujete a nejste si jistí, ptejte se, rádi pomůžeme.

Je povoleno využívat při hře internet, GPS i mobilní mapy.

Týmy

Hry je možné se zúčastnit v až čtyřčlenných týmech. Minimální počet členů týmu je 1.

Hra je primárně  určena pro hráče starší 18 let. Mladší hráči musí mít v týmu dospělého, který za ně zodpovídá.

Maximální počet týmů na hře je 50.

 

Startovné

Startovné činí 250 Kč na tým.

Informace o tom, jak a do kdy zaplatit startovné, vám přijdou na email uvedený při registraci.

Šifry

Šifry jsou vždy označeny logem hry.

Šifry jsou číslovány vzestupně.

Při luštění se nebojte využít Google.

Cokoli na Fušce dostanete, může být později využito při luštění šifer. Doporučujeme také schovávat si již vyluštěné šifry.

Není-li uvedeno jinak, každý tým si smí vzít 2 identické kopie šifry.

Pokud se na šifře vyskytuje text psaný kurzívou, pak tento text neobsahuje šifru. Většinou bývá uvozen jako „V tomto textu nehledejte šifru.“

Pokud se vyskytne technický problém, například chybějící kopie šifry, neprodleně kontaktujte organizátory na telefonním čísle zveřejněném ve startovních informacích.

Informační systém

Ve hře bude použit informační systém, který již znáte z některých dalších šifrovaček (např. Bedna).

Fungování tohoto informačního systému bude včas objasněno.

Doporučené vybavení

Nabitý smartphone s přístupem k internetu (kvůli informačnímu systému, ale i hledání encyklopedických znalostí)

Mobilní telefon, který jste uvedli při registraci

Přístup k mapy.cz (aktualizovaná verze), které slouží jako oficiální mapa

Nůžky, izolepa, pravítko, desky, papíry, psací potřeby a další podobné věci vhodné pro luštění šifer

Šifrovací pomůcky (od týmu NaPALM i od Chlýftýmu)

Může se hodit anglický slovník

Světlo (večer bude tma)

Oblečení odpovídající únorové sobotě. Teplé fusekle.

Jídlo a pití

Všechno ostatní, co myslíte, že se bude hodit. Nám se na jiných šifrovačkách osvědčilo kladivo.

Dříve narozeným se může hodit i lupa.